Magdalena Popowczak Spokojna Glowa ONLINE

mgr Magdalena Popowczak

Specjalizacja

Psycholog / Psychoterapeuta

Lokalizacja

Online

Edukacja

Szkołaa Psychoterapii Crescentia: 4-letnie szkolenie Terapii Poznawczo- Behawioralnej  

 Centrum Terapii Poznawczo- Behawioralnej: terapia poznawczo- behawioralna- kurs 

 Dolnośląska Szkoła Wyższa: Przygotowanie Pedagogiczne – studia podyplomowe  

 Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej we Wrocławiu, kierunek: Psychologia – studia magisterskie 

Wizyty w języku

Polski

O mnie

Dzień dobry,
Nazywam się Magdalena Popowczak. Jestem psychologiem oraz psychoterapeutką poznawczo-behawioralną. Ukończyłam psychologię o specjalności klinicznej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w całościowym 4-letnim szkoleniu z psychoterapii poznawczo- bahawioralnej w akredytowanej przez Polskie Towarzystwo Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Szkole Psychoterapii Crescentia. Jestem członkinią Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej.
Pracuję z osobami dorosłymi, młodzieżą oraz dziećmi od 10 r.ż. zmagającymi się z różnymi trudnościami psychologicznymi, m. in. z:
– zaburzeniami emocjonalnymi (np. lęki, depresja, obniżony nastrój) – zaburzeniami odżywiania, – zaburzenia osobowości, – trudnościami życia codziennego, – niskim poczuciem własnej wartości, – kryzysami (żałoba, emigracja, rozwód/rozstanie, samotność, myśli samobójcze, utrata sensu życia).
W swojej pracy kieruję się indywidualnym podejściem do każdego człowieka. Stawiam na budowanie relacji opartej na zaufaniu, co pozwala na bezpieczne i efektywne przepracowanie trudnych tematów oraz znalezienie drogi do lepszego samopoczucia i przywrócenie równowagi emocjonalnej.
Co warto wiedzieć przed pierwszym spotkaniem?
Pierwsze spotkania ze mną to czas na zapoznanie się oraz zebranie wszystkich ważnych informacji dotyczących powodu zgłoszenia. Podczas pierwszych spotkań konsultacyjnych pacjent będzie mógł zweryfikować czy w relacji ze mną czuje się dobrze. Przedstawię zasady obowiązujące podczas naszych spotkań, m. in. tajemnica zawodowa, struktura sesji. Będę zadawać wiele pytań dotyczących wydarzeń z Pani/Pana życia, zapytam również o stan zdrowia i ważniejsze problemy, z którymi borykała się Pani/Pana rodzina, a które mogły mieć wpływ również na Panią/ Pana. Kolejnym etapem jest ustalenie diagnozy oraz pomoc w określeniu Pani/Pana celów terapii. W zależności od charakteru i problematyki pacjenta pierwsze sesje zapoznawcze przed rozpoczęciem procesu terapeutycznego mogą obejmować kilka wizyt.
Konsultacja psychologiczna
Konsultacje psychologiczne to spotkania z psychologiem, które mają na celu ocenę problemów emocjonalnych, psychicznych lub trudności życiowych danej osoby. Służą one do zrozumienia sytuacji, postawienia wstępnej diagnozy oraz zaproponowania dalszych kroków, takich jak terapia, psychoedukacja czy inne formy wsparcia. Mogą być jednorazowe lub stanowić początek dłuższego procesu terapeutycznego. Konsultacje pomagają w znalezieniu odpowiednich rozwiązań oraz lepszym radzeniu sobie z wyzwaniami dnia codziennego.
Psychoterapia dzieci i młodzieży
Pierwsze spotkania to czas na zebranie wszystkich ważnych informacji dotyczących powodu zgłoszenia dziecka oraz postawienie wstępnej diagnozy – w celu wybrania najlepszej formy pomocy. W przypadku dzieci i młodzieży pierwsze spotkanie odbywa się tylko z rodzicami lub opiekunami prawnymi. Pierwsze sesje zapoznawcze przed rozpoczęciem procesu terapeutycznego mogą obejmować kilka wizyt.
W celu lepszego zapoznania z sytuacją dziecka i usprawnienia procesu diagnostycznego proszę o przygotowanie:
– dokumentacji medycznej dziecka (np. książeczki zdrowia, wypisów ze szpitala, informacji na temat dotychczasowego leczenia psychiatrycznego, ksera dotychczasowych historii choroby, wyników badań dodatkowych, innych, jeśli uważacie je Państwo za istotne), – dotychczasowej dokumentacji psychologicznej – jeśli dziecko miało wykonywane testy np. w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej lub w gabinecie psychologicznym, – opinii na temat funkcjonowania dziecka w szkole
Od 2013 roku pracuję w placówkach oświatowych (Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna, szkoła), gdzie stale zdobywam doświadczenie i wspieram dzieci, młodzież oraz rodziców. Posiadam kilkunastoletnie doświadczenie diagnostyczne i terapeutycznemu oraz znajomość systemu oświaty i procedur związanych z pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Od kilku lat pracuję w szkole, która aktywnie wspiera i promuje różnorodność oraz inkluzywność, tworząc bezpieczną przestrzeń dla wszystkich uczniów, w tym osób LGBTQ+. Moim celem jest wspieranie młodzieży w budowaniu poczucia własnej wartości, tożsamości oraz zdrowia psychicznego, niezależnie od tożsamości płciowej. Zapewniam opiekę psychologiczną nad uczniami w wieku 15–19 lat pomagając w radzeniu sobie z problemami emocjonalnymi, stresem, trudnościami adaptacyjnymi i relacyjnymi. Prowadzę indywidualne konsultacje oraz obejmuję wsparciem psychologicznym uczniów jak również przeprowadzam interwencje w sytuacjach kryzysowych. Dzięki empatii, wiedzy i zaangażowaniu, staram się tworzyć środowisko, w którym każdy uczeń czuje się akceptowany i może w pełni rozwijać swój potencjał.
Serdecznie zapraszam do kontaktu

Leczone choroby

  • ADHD – objawy
  • Autyzm -objawy
  • Depresja, depresja maskowana, depresja wysoko funkcjonująca
  • Depresja poporodowa
  • Straty: śmierć bliskiej osoby,
  • Wahania nastroju, drażliwość
  • Wybuchy złości
  • Myśli samobójcze
  • Poczucie pustki, Utrata sensu życia
  • Zobojętnienie – brak radości z życia
  • Zaburzenia lękowe – napady paniki
  • Zaburzenia lękowe – lęk uogólniony
  • Derealizacja, depersonalizacja
  • Stany dysocjacyjne
  • Nerwica/Nerwica lękowa
  • Fobia społeczna
  • Lęk przed porzuceniem/odrzuceniem
  • Lęk przed bliskością/intymnością w relacjach
  • Zaburzenia osobowości (borderline, narcystyczne zaburzenia osobowości, osobowość zależna, unikająca, mieszane zaburzenia osobowości)
  • Agresja/Zachowania agresywne
  • Autoagresja/Samookaleczenia
  • Niska samoocena (niskie poczucie własnej wartości)
  • Problemy z samoakceptacją i pewnością siebie
  • Natrętne myśli/overthinking
  •  Syndrom DDD
  • Rozpamiętywanie przeszłości
  • Myśli paranoiczne
  • Stres, w tym przewlekły stres
  • Kryzys życiowy
  • Kryzys emocjonalny
  • Kryzys w związku
  • Kryzys zawodowy/Wypalenie zawodowe
  • Zaburzenia snu (bezsenność, nadmierna senność)
  • Traumy relacyjne: np. z okresu dzieciństwa, doświadczone w relacjach miłosnych
  • Trauma w ciele
  • PTSD
  • Complex PTSD
  • Zaburzenia psychosomatyczne np. szczękościsk/zgrzytanie zębami, migreny, nerwobóle
  • Zaburzenia odżywiania: anoreksja, bulimia, objadanie się
  • Problemy rodzinne
  • Problemy rodzinne – życie w rodzinie dysfunkcyjnej
  • Wyprowadzka dzieci – syndrom pustego gniazda
  • Problemy wychowawcze
  • Problemy w relacjach miłosnych (m.in. zazdrość, zdrada, tkwienie w toksycznym związku)
  • Problemy w relacjach z rówieśnikami
  • Problem z porównywaniem się do innych
  • Problemy z asertywnością
  • Trudności w nawiązywaniu relacji,
  • Problemy ze stawianiem granic w relacjach
  • Nadmierna nieśmiałość i wycofanie,
  • Tendencja do utrzymywania dystansu interpersonalnego i emocjonalnego
  • Rozstanie/Rozwód
  • Nadużycia emocjonalne
  • Przemoc (emocjonalna, fizyczna)
  • Mizofonia
  • Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne (OCD), natręctwa
  • Hipochondria
  • Manipulowanie
  • Problemy z motywacją/wyznaczaniem celów
  • Prokrastynacja
  • Dążenie do perfekcjonizmu,
  • Impulsywność
  • Obwinianie się
  • Przekonanie o braku kompetencji
  • Zaburzenia adaptacyjne
  • Choroba afektywna – dwubiegunowa
  • Mania

 

Zakres porad

  • Psychoterapia zaburzeń osobowości
  • Psychoterapia zaburzeń w budowaniu relacji
  • Psychoterapia depresji
  • Psychoterapia po doświadczeniu straty
  • Psychoterapia OCD
  • Psychoterapia zaburzeń lękowych
  • Psychoterapia zaburzeń odżywiania
  • Psychoterapia traumy
  • Psychoterapia kryzysu (w życiu prywatnym oraz zawodowym)
  • Psychoterapia stresu
  • Psychoterapia ADHD
  • Psychoterapia psychosomatyczna
  • Psychoterapia poznawczo-behawioralna
  • Terapia Schematów – TS
  • Terapia Akceptacji i Zaangażowania – ACT
  • Psychoterapia dzieci i  młodzieży
  • Interwencja kryzysowa